You are not logged in.
Залейте на другой файлообменник.
Offline
More relevant issue... In the .chm file you use lines like this:
0ADE: 0@ = text_by_GXT_entry 10@v
Using only a normal local variable (not a string variable) to store the text. I assumed this would be to store the hexadecimal characters in the variable, thus saving a lot of variable usage. My current script just won't work due to the maximum variable limit.
However when I use the line above, the game crashes... Unless I use 0@v instead of 0@. Is this just an error in the help file or is this supposed to work somehow? It'd be a really useful thing.
Offline
try to translate the article "String convention". I don't know english enough to make it myself.
I wrote above, that this convention allows to use in some cleo4 opcodes pointers to string instead of string variables.
0ADE gets a pointer to GXT-text (if integer variables using) or it copies this text into string variable.
Offline
For me the game simply crashes upon using an integer variable for the first param. It's fine if I use a string variable.
Offline
Ok, can you please upload the latest version on another site? The site wont let me download it and I'm stuck with v4.0.2.34 that my friend sent me. It seems it doesn't allow downloads from the United States.
Ладно, может, пожалуйста, загрузите последнюю версию на другой сайт? Сайт обыкновение позвольте мне скачать его, и я застрял с v4.0.2.34, что мой друг прислал мне. Кажется, он не разрешить загрузку с Соединенными Штатами.
Last edited by Trickstar (05-03-2010 21:20)
Offline
Offline
And you happen to be in one of the supported countries it listed. Yes?
И вы оказались в одной из поддерживаемых стран в нем перечислены. Да?
Last edited by Trickstar (06-03-2010 02:59)
Offline
Поставил Cleo 4, обнаружилось что SA:MP перестал запускаться (Exception At Address: 0x022A67E0). Печально, а какие были планы на новые опкоды
EDIT: Оуу.. Гоню, сингл тоже отказывается запускаться. Exe - 13,7 МБ (14 383 616 байт), с экзешником из первого поста, та же фигня вылетает с ошибкой. WinXP SP3..
Last edited by FeniX-256 (06-03-2010 17:21)
Offline
The alternative link.
@FeniX-256 - возможно, игру роняет какой-то другой плагин. Попробуй удалить все cleo\*.cleo и *.asi файлы.
Offline
Alien, в точку Грохнул плагины, все пришло в норму Спасибо тебе за проделанную работу
EDIT: Alien не мог бы ты, в следующей версии реализовать удаление файлов, а то в процессе остается много мусора, да и для самп'a пригодилось бы Можно даже удаление только с определенным расширением .ini например
Last edited by FeniX-256 (06-03-2010 18:27)
Offline
Thanks.
May I make a request for a couple opcodes on a future version? Create file and rename file opcodes.
Last edited by Trickstar (06-03-2010 19:59)
Offline
@Trickstar
As far as I know, by using certain modes files will be created if they are inexistant.
0A9A: 0@ = openfile UCT_SET_PATH mode "wb +" // create binary file
Read (translate) the help file for more modes.
@Alien
I found a lil bug...
It seems that when a CLEO Mission is started, upon starting a new game, the CLEO Mission is still active... Which can be a problem. Missions should be unloaded upon a new game.
That's according to CLEO 4's status on the menu... It seems that I can't re-start the mission after, either... So it seems to already be active...
EDIT: 0ABA also seems to not be able to end missions..
Last edited by Deji (07-03-2010 04:11)
Offline
The alternative link.
@FeniX-256 - возможно, игру роняет какой-то другой плагин. Попробуй удалить все cleo\*.cleo и *.asi файлы.
With the fxt of my 2 mods, Pimpmycar and Carsaloon the game won't start.
It's because of an very long string:
Pz_CA1 Camera-Controle-key press:~n~(PageUp/Bild Auf) = up~n~(Insert/Einfueg) = down~n~(Delete/Entfern) = turn left~n~(PageDown/Bild Ab) = turn right~n~(Home/Pos1) = foreward~n~(End) = backward~n~(num -)or(look right) = swing Up~n~(num +)or(look left) = swing Down~n~additional (F12) to speed up the movement
There will be an official release on http://cleo.sannybuilder.com/ ?
Offline
Alien, почему у меня на клео 4 не все скрипты загружаются? Большинство работает, а некоторые просто игнорируются игрой. Причем, не работают они только в сингле, а в мультиплеере загружаются все.
Offline
With the fxt of my 2 mods, Pimpmycar and Carsaloon the game won't start.
It's because of an very long string:Pz_CA1 Camera-Controle-key press:~n~(PageUp/Bild Auf) = up~n~(Insert/Einfueg) = down~n~(Delete/Entfern) = turn left~n~(PageDown/Bild Ab) = turn right~n~(Home/Pos1) = foreward~n~(End) = backward~n~(num -)or(look right) = swing Up~n~(num +)or(look left) = swing Down~n~additional (F12) to speed up the movement
Thank you for report, fixed.
It seems that when a CLEO Mission is started, upon starting a new game, the CLEO Mission is still active... Which can be a problem. Missions should be unloaded upon a new game.
That's according to CLEO 4's status on the menu... It seems that I can't re-start the mission after, either... So it seems to already be active...
well, in the current version this bug is not detected.
0ABA also seems to not be able to end missions..
you'd use 0ABA only to stop custom threads. And in CLEO 4.1.0.12 I have added possibility to stop custom missions by this opcode.
There will be an official release on http://cleo.sannybuilder.com/ ?
CLEO 4 has another developer - me, and i make CLEO 4 with maximum backward compatibility with the latest official release - CLEO 3.0.9.50. So it must not look like an alternative - CLEO 4 or CLEO 3. But as you see, CLEO 4 still have a lot of bugs and I don't want to expose the labrary to wide public in such state. But i try to fix all bugs as soon as possible. So I don't know whether Seemann will decide to post ever my development on official page, but for me it is more convenient, that library laid out in this topic, so i can update at any time i want.
Offline
New Bug.
Seems that the latest update for CLEO 4 causes a crash instantly when attempting to start gta_sa.exe
The crash is resolved by removing the CLEO_TEXT\*.fxt files. Removing GxtHook.cleo doesn't seem to affect the crash at all.
Simply put, .fxt files cause crashes.
Is GXT Hook is built into CLEO 4 now?
Offline
New Bug.
Seems that the latest update for CLEO 4 causes a crash instantly when attempting to start gta_sa.exe
The crash is resolved by removing the CLEO_TEXT\*.fxt files. Removing GxtHook.cleo doesn't seem to affect the crash at all.
Simply put, .fxt files cause crashes.
I did not observe such errors. You can try to replace cleo.asi with this:
http://rapidshare.com/files/360390388/CLEO.zip.html
Is GXT Hook is built into CLEO 4 now?
yes.
Offline
Alien, почему у меня на клео 4 не все скрипты загружаются? Большинство работает, а некоторые просто игнорируются игрой. Причем, не работают они только в сингле, а в мультиплеере загружаются все.
Только что обнаружил, что если начать новую игру, у меня работают ВСЕ скрипты. А если загрузить сохранялку, то некоторые как будто не существуют. Это нужно исправить
Offline
попробуй удалить клео сохранения. Других причин и решений в головку не приходит...
Offline
Good
only game don't start when I add ".fxt" files in folder "CLEO_TEXT"
tipmod.fxt
VehicleSpawngxt.fxt
Last edited by Jur1z (08-03-2010 20:35)
Offline
Обновил дистрибутив. Откатил парсер fxt назад. Ошибок больше быть не должно. Добавил информацию о плагинах Inifiles.cleo и FileSystemOperations.cleo.
Offline
As I see, CLEO 4 have already gained popularity at English forums, therefore, to prevent mixing of russian and english remarks, I suggest to move to this topic. All links in it will be refreshed in a parallel way with this topic.
Offline
Опять обновление? Можно качать и у себя обновлять? А vorbius-файлы не обновляются? Их можно оставить старыми?
Offline
vorbisFile.dll - это asi-loader от listener'а. vorbisHooked.dll - это переименованный стандартный vorbisFile.dll.
Эти 2 файла не изменялись. Я их взял из дистрибутива CLEO 3.
Offline